Ivetofta Hembygdsförening

Ivetofta Hembygdsförening årsmöte 2019.

Stefan Nilsson levererade skönsång inför ett 60-tal medlemmar.

Sedvanliga årsmötesförhandlingar för medlemmar hölls i Tiansgårdens fantastiska inre miljö inför ett 60-tal medlemmar.

Årsmötet leddes av Bror Berg med Bengt Nilsson som sekreterare. Därefter en parentation med tänt ljus, diktläsning av Ulla Britta Valdemarsson.

I övrigt valdes i stort sett samma styrelse som 2018, ordförande Bo Ferm fick nytt förtroende av medlemmarna i hembygdsföreningen, ett nyval blev det också i Lars Åberg från Gualöv som nu också ingår i styrelsen.

Styrelsen och årsmötet tackade Marita Johansson med 17 verksamma år i föreningen, inte långt efter kommer Bengt Nilsson med 14 verksamma år. Vi önskar dem lycka till.

Årsberättelse berättade att föreningen firade sitt 37:e verksamhetsår. En god ekonomi finns i föreningen, som även i år kommer förse medlemmarna på ett rikt verksamhetsår. Därefter avtackades Marita Johansson med 17 verksamma år i föreningen, inte långt efter kommer Bengt Nilsson med 14 verksamma år.

För underhållningen stod yrkesfiskaren Stefan Nilsson från Nogersund. Som nyligen har släppt CD sommar i Sverige. Stefan Nilsson levererade en blandning av svenska kända låtar med lite inslag av roliga historier.

Därefter intog man kaffe och kaka i storstugan, som våra duktiga damer i styrelsen hade förberett.

Peter Lennartsson