Tunnbyringen Folkdanslag har nu dansat in sitt 50:e verksamhetsår…

Tunnbyringen firar 50-årsjubileum se video

Folkdanslaget Tunnbyringen tog tag i taktpinnen direkt och dansade in sitt 50:e verksamhetsår i Tiansgårdens trädgård, söndagen den 10 september under en härlig och blå himmel med sol.

Fina hantverk fanns också inköpa, smycke, prydnadsfigurer och gårdsbutiken Sibbesson fanns där med sina närproducerade produkter och svenskt m.m. Själv köpte jag en fin skärbräda, var dags att byta vår därhemma, så gjorde jag frun glad.

Därefter var det dags för delar av familjen Carr att ta över 50-årsjubileet. Herr Laif och fru Ninni levererade folkdansmusik blandat med komik, publiken blev nedsmittade av Laif och Ninnis spelmansglädje på Tiansgårdens trädgård, som för dagen fungerade ypperligt som scen.

Därefter underhöll Nöjeskompanitets Anders Jönsson, Håkan Windahl och Mikael bjöd upp på allsång, sketcher, samt historier om deras framträdande runt om i södra Sverige. Killarna nådde verkligen över sin förmåga att få publiken att skratta, och på köpet kunde dom själva skratta med.

Peter Lennartsson
10 september 2017