Ivetofta Hembygdsförening Årsmöte 2024

Söndagen den 17 mars, var det åter dags för årsmöte med sedvanliga årsmötesförhandlingar för medlemmar i Tiansgårdens stora lokal inför ett 50-tal medlemmar. Årsmöte leddes av mötesordförande Hans Åke Olsson med mötessekreterare Bengt Nilsson.

Bo Ferm återvaldes som ordförande i Ivetofta hembygdsförening fram till 2025. I övrigt stort sett samma styrelse som 2023, förutom att Per Erik Persson som avgår och Annika Strand går in som ordinarie styrelseledamot.
Ekonomin i föreningen är god. Men Hembygdsföreningen höjer medlemsavgiften från 130: -till 150: -per medlem p.g.a. ökade omkostnader. Antal medlemmar vid årets slut var 427 stycken.

Efter årsmötet levererade Bengan Tosteberga levererade lite sång och musik med gamla välkända allsångslåtar. Blev ett fint avslut på årsmötet. Årsmötet avslutades med kaffe och kaka i storstugan, som våra duktiga damer i köket hade förberett.

Peter Lennartsson 20240321