Ivetofta Hembygdsförenings 40 års-jubileum🥰

Söndagen 4 juli var en stor dag för Ivetofta Hembygdsförening, då man firade sin 40 årsdag ett år försent på grund av pandemin.

Trubadurerna Briggen med Tre Bröder underhöll den jubilerande publiken med glad och blandad svensk toppmusik. Bland annat hyllade man holländaren Cornelis Vreeswijk, Ola Magnell och Björn Afzelius med många fler. Särskilt avslutningen med ett potpurri där namnet Ivetofta fick spela huvudrollen i en gammal Jerry Williams låt. Så nu har plötsligt Ivetofta Hembygdsföreningen en liten trevlig låt att framföra i framtiden.
Gänget levererade till 100 procent…
Ordförande Bo Ferm berättar om Ivetofta hembygdsförening historia som går tillbaka till 1981.

Hembygdsföreningen delade också ut ett föreningsdiplom och hedersnål till ordförande Bo Ferm som uppskattning för ideellt arbete som har berikat hembygdsföreningen.
Därefter bjöds det på tårta med mera i stora salen, alla var glada nöjda och belåtna.