Utflykt till Ebbamåla Bruk

Bilder från besöket i Ebbamåla Bruk                                                                                        Söndagen den 9 juli. Guidad visning om Ebbamåla bruk. En utfärd genom det dynamiska århundradet.

Anmälan görs till Marita Johansson senast den 2 juli, tel.0456-28 772. Gäller medlemmar.

Guidning inkl resa 100 kr/person. Samåkning i bil sker från buss-terminalen. Kl. 10.00.

Ebbamåla Bruk är ett unikt arbetslivsmuseum och industriminne. Det är bevarat exteriört och interiört, med alla gamla maskiner och verktyg. Här doftar det järngjuteri, smedja och varma maskiner. Här hör Du ljuden från förr, ljuden av turbiner och remdrift, ljud från verkstad, smedja och gjuteri.