Årsmöte i Ivetofta Hembygdsförening 2017…

För Sång & musik stod f.d dansbandssångerskan Gittan Bergholtz som redan på 60-talet sjöng i dansband.

Sedvanliga årsmötesförhandlingar för medlemmar hölls i Tiansgårdens fantastiska inre miljö inför ett 50-tal medlemmar. Årsmötet leddes av Bror Berg med Bengt Nilsson som sekreterare.

I övrigt valdes i stort sett samma styrelse som 2016, ordförande Bo Ferm fick nytt förtroende av medlemmarna i hembygdsföreningen.

Årsberättelse berättade att föreningen firade sitt 35:e verksamhetsår.Föreningens första ordförande var Eric Rasmusson och medlemsavgiften var 25: -.

Nytt för i år är att en ny logo har tagits fram som kännetecknar föreningens verksamhet.

Gällande ekonomin i föreningen så är den god. Dock så höjer man medlemskapet med tio kronor till 130: – per medlem, från och med 2018.

Därefter intog man kaffe och kaka i storstugan, som våra duktiga damer i styrelsen hade förberett.

Peter Lennartsson