Ivetofta Hembygdsförening årets  kulturpristagare 2015…

Kulturpriset 2015 Bo o Marita

Stolta representanter Bo Ferm samt Marita Johansson mottager kulturpriset av kommunalråd Jenny Önnevik samt Kultur- och bibliotekschef Pernilla Tomasson.

Det är med stolthet och glädje att Ivetofta Hembygdsförening får mottaga Bromölla kommuns kulturpris 2015. Vi skall förvalta priset väl. Samt  tacka alla personer som har bidragit till berättelser om Bromölla i gången tid.

Årsskriften som kommer ut till medlemmarna årligen, utgör en värdefull dokumentation av svunna tiders kultur och samhälle.

Sen inte minst årets stora händelse den 13 september 2015 då vi skapat och invigt ett minnesmärket kvarnen Bromölla. Nu har vi kommit till ett slut och arbetet med minnesmärket blev precis så bra som vi hade hoppats på.

Vi vill även tacka alla som på något sätt har hjälpt till att förverkliga det fina minnesmärket. En del har bidragit mera andra lite mindre.

Ivetofta Hembygdsförenings styrelse tackar nedanstående;

Lars Ferm, konstnärlig utformare